„Monitorowanie sieci społecznościowych nam pomaga” – mówi Václav Koukolíček z Tesco
W tym roku Klub PR (zrzeszający i wspierający profesjonalistów z sektora public relations w Czechach) ogłosił nagrodę Profesjonalnego Sekretarza Prasowego Roku 2020, a jego pierwszym zwycięzcą w kategorii Najlepszy sekretarz prasowy sektora publicznego został Václav Koukolíček z Tesco Republika Czeska. Dla wielu firm był to trudny rok, a radzenie sobie z obecnym kryzysem koronawirusowym było jednym z kryteriów oceny zwycięzcy.
Dlatego też zapytaliśmy Václava Koukolíčka, jak zmieniła się jego praca w 2020 roku, skąd czerpał inspirację i jak postrzega zdobycie nagrody.

Ten rok był bardzo specyficzny dla każdego i trzeba było zakomunikować wiele bezprecedensowych sytuacji. Co sądzisz o zdobyciu tytułu Rzecznika Prasowego Roku 2020?
Naprawdę doceniam zdobycie tej nagrody, w tej branży jest wielu świetnych fachowców, więc byłem zaskoczony i zachwycony zarazem. Moje wielkie podziękowania kieruję do wszystkich moich kolegów z Tesco, którzy pomagają mi w pracy i dostarczają wszelkich potrzebnych informacji.
Jak zmieniła się Twoja praca w 2020 roku?
Miniony rok wywarł głęboki wpływ na wiele dziedzin naszego życia, w tym na sposób, w jaki się komunikujemy. Kontakty osobiste zostały ograniczone, większość komunikacji odbywała się online, komunikacja została przyspieszona. Musisz szybko zareagować na wiele zmian. Działając w Europie Środkowej w trzech krajach korzystaliśmy z wideorozmów i innych narzędzi komunikacji online. Ale już nie mogę się doczekać dnia, gdy wszystko znów będzie działać normalnie i gdy znowu będziemy się mogli spotkać bez żadnych ograniczeń.
Pracujesz w public relations od wielu lat i ta branża odnotowała ostatnio szczególnie silny wzrost. Skąd czerpiesz inspirację i za jakimi trendami podążasz?
Źródłem inspiracji są dla mnie wszyscy wokół mnie – koledzy, przyjaciele, klienci i członkowie rodziny. Staram się śledzić strony internetowe i magazyny branżowe, by uzyskać przegląd wszystkiego, co się dzieje, co jest ważne. Lubię regularnie czytać magazyn Marketing & Media i ich strony internetowe, a także magazyn Zboží a prodej (Towary i sprzedaż), mediar.cz, mediaguru.cz, czechcrunch.cz lub forbes.cz. Lubię też słuchać ich podcastów. Jeśli chodzi o książki, chciałbym wspomnieć o “Zarządzaniu reputacją: przyszłość komunikacji korporacyjnej i public relations” Tony’ego Langhama.
Wiem, że używasz Monitory. Czy jesteś z niej zadowolony?
Pomaga nam uzyskać szybki i dokładny przegląd wydarzeń w mediach. Doceniam, że system stale się rozwija i oferuje nowe funkcje. Dzięki Monitorze w łatwy sposób możemy uchwycić nowości i aktualne trendy, a przejrzyste analizy dają nam wartościowe porównanie z konkurencją.
Monitorowanie społeczne i “nasłuchiwanie” to terminy, z którymi spotykamy się dziś bardzo często. Czy monitorujesz sieci społecznościowe?
Ukierunkowana komunikacja z naszymi kluczowymi interesariuszami to jedna z rzeczy, nad którymi ciężko pracujemy. Używamy do tego wielu narzędzi i jest to dla nas bardzo pomocne. Dzięki tym narzędziom możemy szybko zbadać sytuację i odpowiednio skierować się do naszych grup docelowych.
Za darmo na 14 dni.